تبلیغات چاپی همچنان یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات است و کیفیت نیز در آن اهمیت بسیار بالایی دارد. جامعه امروز شیفته‌ فناوری است و همه در هر لحظه به‌واسطه‌ دستگاهی آنلاین هستند و این وضعیت باعث شده برخی به این نتیجه برسند که زندگیِ آنلاین منجر به فراموشی و منسوخ شدن تبلیغات چاپی شده است. اما چنین نیست و صنعت چاپ و تبلیغات چاپی همچنان زنده است و کسب و کارهایی که تبلیغات پرینتی را نیز در کمپین‌های خود می‌گجانند نرخ پاسخ بسیار بیشتری از مشتریانِ بالقوه خود کسب می‌کنند. اما تبلیغات چاپی چه مزایایی دارد ؟

مزایای تبلیغات چاپی :

  1. اعتبار بیشتر

تبلیغات چاپی که همواره کیفیت چاپ و محتوایی خوب در اختیار مشتری قرار می‌دهند منجر به ایجاد و شکل‌گیری حس اعتبار در متشری می‌شوند و تبلیغ‌کننده می‌تواند به راحتی در حوزه فروش از این اعتبار به‌دست آمده نهایت بهره را ببرد.

  1. تاثیرگذاری و بازه توجه بیشتر

تحقیقات نشان داده‌اند که کسانی که تبلیغات چاپی را می‌خوانند بازه‌ی توجه بیشتری نسبت به بقیه‌ افراد دارند. به گفته محققان، عصر دیجیتال باعث شده است که بازه توجه انسان کاهش شدیدی بیابد، باز بودن همزمان چند پنجره‌ی مرورگر و همزمان چت کردن با دوستان و نگاه کردن به ویدیوهای یوتوب یا تلویزیون باعث شده است افراد توجه کمتری به تبلیغات دیجیتال نشان بدهند. اما خوانندگان تبلیغات چاپی وقتی درحال خواندن مجله یا کاتالوگ تبلیغات یا روزنامه هستند معمولاً همزمان چندکار را با هم انجام نمی‌دهند و همین باعث می‌شود توجه بیشتری به محتوایی که پیش رویشان قرار دارد داشته باشند.

  1. انعطاف‌پذیری بیشتر تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی این امکان را فراهم می‌آورد که مخاطب‌تان را آن طور که می‌خواهید و در موقعیت جغرافیایی‌ای که مطلوب است مورد هدف قرار بدهید. مزیت دیگر تبلیغات چاپی این است که تبلیغ شما به دست عامل انسانی پخش می‌شود و به دست کسی می‌رسد که به احتمال زیاد علاقمند به آن است و مثلاً الگوریتم گوگل این تبلیغ را برای او انتخاب نکرده است.

خلاصه اینکه گروه‌ها یا افرادی ممکن است باور داشته باشند تبلیغات چاپی اثرگذاری یا مخاطب چندانی ندارد، اما چنین نیست. چرا که حتی بسیاری از ما پس از خسته‌شدن از فضای مجازی در نهایت ابزارها و رسانه‌های چاپی و غیر دیجیتال را، حتی اگر به‌طور موقتی، جایگزین آنها می‌کنیم.